facebook annoncering

Brug sigtekornet når du markedsfører dig
– så er det lettere at ramme plet

Facebook annoncering

Har du stor succes med dine Facebook annoncer og giver de din virksomhed mere synlighed og genererer flere leads og salg? Så er der ingen grund til, du læser videre herfra. Så skal du blot fortsætte med din strategi!

Hvis din Facebook annoncering ikke virker – eller du måske aldrig er kommet i gang –  er du heldigvis havnet det rette sted. Vi hjælper dig nemlig, med at lave annoncer på Facebook, der virker.

Helt konkret, så hjælper vi dig med at ramme din målgruppe lige i røven, ikke bogstaveligt, men ligesom Faxe gjorde det i ’92. Det er nemlig muligt på Facebook.

Derfor skal din virksomhed benytte sig af Facebook annoncering …

Forestil dig en annonce i avisen. Du har måske en idé om, hvem der læser avisen, men du kan ikke være sikker.

Det svarer til, at pege geværet i den retning du tror haren er, og så håbe på det bedste, når du skyder. På Facebook kan du segmentere din målgruppe, næsten ned til hvilken hårfarve de har.

Behøver vi at sige, at det altså er et rigtig stærkt marketingredskab? Lad os hjælpe dig i gang, hvis du er usikker på, hvordan du gør rent praktisk

Hvorfor er Facebook annoncer relevante for din virksomhed?

Det er de måske heller ikke. Men hvis du er interesseret i, at optimere resultaterne af din markedsføring, så er Facebook svær at komme uden om. Der er flere end 3.850.000 danskere på Facebook, så uanset din virksomheds branche, så er jeres målgruppe der – det tør vi godt love.

Hvis ikke din annonce rammer præcist første gang, så har du muligheden for hurtigt, at justere og optimere din annonce, indtil den sidder lige i skabet. Du er derfor både mere målrettet og mere fleksibel i din annoncering, end du er ved andre medier.

 

Hvad får din virksomhed ud af Facebook annoncer?

Mere omtale og større kendskab til dit produkt/din virksomhed, flere leads, flere salg – potentielt set. Udbyttet afhænger af, hvad du gerne vil have ud af annonceringen. Som en del af din samlede marketingstrategi kan annoncering på Facebook udfylde en væsentlig del af din digitale taktik, og give dig målrettet og effektiv markedsføring.

Annoncering på Facebook vil som regel indgå som en del af en større marketingsstrategi. For at opnå størst udbytte af alle virksomhedens marketingaktiviteter, er det derfor vigtigt, at det implementeres og udføres med den samlede strategi for øje.

Resultatet af Facebook annoncer kan bl.a. måles på …

  1. Impressions – hvor mange gange er annoncen blevet vist?
  2. Reach – hvor mange enkelte individer er opslaget nået ud til?
  3. Konverteringsrate – hvor mange procent af de, der har set annoncen, er konverteret til kunder?
  4. ROAS (Return on ad spend) – hvor mange kroner har I tjent pr. betalt annoncekrone?

Facebook annoncering pris – hvad koster det?

Der er ingen fast pris på Facebook annoncer – med god grund. Annoncer på Facebook betales nemlig først, når annoncen har været vist og er afsluttet. Så prisen på Facebook annoncer afhænger af flere parametre som interaktion, relevans, annonceklik m.fl.

Det er altså umuligt at give en pris på forhånd, men når vi kender den specifikke opgave, giver vi dig et estimat, så du ved hvilket leje prisen ligger i. Hvad vi til gengæld godt kan sige er, at Facebook annoncering er én af de kanaler, som pt. leverer de bedste resultater, når det kommer til ROAS (hvor meget I får retur pr. brugt markedsføringskrone) for både B2C og B2B!

Vidste du, at …

annoncer og andre opslag med visuelt indhold – som billeder, video og animationer – opnår større engagement, end annoncer og opslag uden?

Husker I det, når I laver opslag?

Kan resultaterne af Facebook annoncer måles?

Ja, det kan de og det skal de. En essentiel del af at opnå succesfuld annoncering på Facebook, er netop at kigge på tallene før, under og efter. Det er her vi kan se, hvad der virker og hvad der skal justeres. Desværre bliver denne del ofte forsømt pga. manglende tid eller evner. Den opgave tager vi os af, vi har brillerne til det.

Facebook annoncering – hvordan og hvad kræver det?

Vi har brug for at kende din virksomhed lidt bedre, for at kunne skabe resultater. Derfor kræver det, at vi mødes og vi får indblik i jeres virksomhed og de udfordringer I står overfor. Herefter lægger vi en strategi og løser opgaven for jer.

Det lyder godt – hvordan kommer vi så i gang?

Jo, det starter med, at du kontakter os. Det kan du enten gøre på e-mail: kontakt@tankeogstreg.dk eller på telefon: 297 297 68. 

Så har du lejlighed for at få stillet dine sidste spørgsmål, vi kan finde ud af, om der er den rette kemi og endeligt aftale, hvad næste step skal være. 

Vi glæder os til at snakke med dig.

Ofte stillede spørgsmål

Virker Facebook annoncer for min type af virksomhed?

Ja – næsten uanset hvad din virksomhed udbyder – så giver det mening at annoncere på Facebook. Det er nærmere et spørgsmål om kvaliteteten af selv annoncerne – og det er netop det, vi gerne vil hjælpe jer med.
Hvis ikke det giver mening for din virksomhed at annoncere på Facebook, så lover vi, at vi fortæller dig det.

Vi har tidligere haft dårlige oplevelser med en leverandør – hvordan ved vi, at I leverer?

Der er en første gang for alt, men vi har endnu ikke oplevet, at kunder har været utilfreds med vores løsninger. Det tror vi skyldes, at vi har erfaring med det vi laver og at vi gør en dyd ud af, at klarlægge vores kunders behov. Men måske vigtigst af alt, er vi ikke bange for at sige nej til en opgave, hvis vi ikke mener, vi er de rigtige til at løse den – vi er altid ærlige overfor vores kunder.

Har du yderligere spørgsmål eller brug for hjælp?

Kontakt mig, hvis du har brug for rådgivning eller har spørgsmål til nogle af vores ydelser.
Jeg lover dig, at du vil få min ærlige vurdering og klare svar.

Rune Kaas – Ejer, Tanke & Streg

Tlf.: 297 297 68
Mail: rune@tankeogstreg.dk