Strobel travel
“Hjælp os, vores email marketing virker ikke!”
Et nyhedsbrev uden effekt
Ovenpå en udfordrende implementering af et redesignet website, var rejsebureauet Strobel Travel ved at drukne i arbejdet med kommunikation og online markedsføring. Det, der blev udført, blev udført uden tilstrækkeligt mål og retning for indsatsen.
Særligt ønskede de at komme på rette spor med deres email marketing, som ikke skabte værdi på nogen måde.
Nyhedsbrevet skulle vækkes til live og skabe værdi
Strovel Travel lavede på daværende tidspunkt email marketing efter en tilfældig skabelon, der var uden strategi og målsætning. De sendte udelukkende mails, der handlede om priser, fakta og produktinformationer. Informationer som kunderne allerede vidste, eller hurtigt kunne finde frem til selv.
Opgaven var derfor primært, at lægge en strategi for deres nyhedsbrev, der indeholdte et klart defineret mål og en handlingsplan
Resultatet blev et massivt løft i kvaliteten af trafik og flere købshenvendelser end nogensinde før
Vi udarbejdede en konkret 3-måneders plan, hvor der blev opsat mål og specifikke arbejdsopgaver. Yderligere producerede vi nyt indhold, der fokuserede på andet end tilbud og talte mere til kundernes følelser.
Vi lavede en serie af automatiserede emails, som blev sendt efter de besøgenes adfærd på hjemmesiden og hvilke rejsemål de udviste størst interesse for.
Mere præcist lavede vi et flow på 3-5 emails over en kort periode på ca. 1 uge, som havde til hensigt, at varme den besøgenes interesse op i tilstrækkelig grad til at henvende sig eller foretage et køb.
Resultatet blev et massivt løft i kvaliteten af den trafik, nyhedsbrevene genererede til websitet og flere købshenvendelser end nogensinde før.
Processen var afgørende for resultatet
Processens omdrejningspunkt var at finde frem til en struktureret løsning, hvor tingene var sat i system og visuelt overskueligt. Desuden skulle det så vidt muligt fastlægges hvornår hvilke emails passede ind i kundens købsrejse, for at ramme kunden mere præcist og effektivt.
Tvivlsspørgsmålene om de besøgenes adfærd og behov skulle ryddes af vejen, inden strategien kunne finde sin optimale form.
En givende proces, der viste sig afgørende for, at Strobel Travel kunne se deres email marketing i et nyt lys og med et værdifuldt resultat til følge.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp?
Kontakt mig, hvis du har brug for rådgivning eller har spørgsmål til nogle af vores ydelser.
Jeg lover dig, at du vil få min ærlige vurdering og klare svar.
Tlf.: 297 297 68
Mail: rune@tankeogstreg.dk