LEAD GENERERING

Flere kunder i din B2B virksomhed
– er det noget din virksomhed er interesseret i?

Hvad er lead generering?

Lead generering henvender sig primært som metode til B2B-virksomheder. Det handler nemlig om at få potentielle kundeemner til at udføre en bestemt handling, som ikke er et køb.

Eksempelvis kan det være, at få dem til at udfylde en formular med informationer, som din virksomhed fremover kan benytte, for at målrette sin markedsføring mod dem.

I modsætning til B2C markedet, hvor man på et website, vil forsøge at få den besøgende til at lægge en vare i kurven og udføre et køb, er ideen med lead generering, at give dine besøgende noget værdifuldt, som på længere sigt leder dem hen mod et køb.

I sidste ende er det primære formål med lead generering altså at skaffe kunder.

Vidste du, at …

Et lead er en henvisning til en potentiel kunde, som indeholder værdifulde informationer som eks. navn, email adresse eller andet.

Lead generering handler altså om, at indsamle informationer på potentielle kunder, som du efterfølgende kan henvende dig personligt til, fordi du ved, de har en interesse i din virksomhed.

Hvordan kan vi skaffe din virksomhed flere kunder med lead generering?

Som nævnt handler det om, at tilbyde dine besøgende noget, de finder værdifuldt, og som de ikke betaler for. Din virksomhed får altså ikke kroner og ører for at gøre det.

Til gengæld får I informationer om den besøgende – eks. navn og email adresse – som din virksomhed kan bruge til at rette sin markedsføring mod personen fremadrettet.

 

Hvordan gør man så det?

Der er flere måder at gøre det på. Whitepapers, E-bøger, værdifulde nyhedsbreve, webinarer, produktdemoer m.fl. er alle eksempler på hvordan man kan generere leads.

 

Sådan arbejder vi med det

For at det materiale bliver værdifuldt skal din virksomhed først have klarlagt, hvilket problem I løser for jeres kunder og hvilken målgruppe I henvender jer til.

Dernæst skal materialet udarbejdes og der skal vælges metoder til at sætte fokus på jeres materiale og formular (fx landingssider, pop-up vinduer, annoncering).

Slutteligt, skal de leads (informationer på potentielle kunder) I indsamler tages i brug, ved at sende salgsfremmende materiale til dem – det er sidste skridt i salgstragten. Som sagt, så handler lead generering om at skaffe kunder til din virksomhed.

Lyder det som en stor mundfuld? No worries, vi tilbyder både at rådgive dig eller gøre det hele for dig.

Lead generering kan eksempelvis være …

E-bøger, webinarer, produktdemoer, whitepapers, nyhedsbreve m.v.

Hvad koster det?

Vores timepris ligger på 895 kr. ekskl. moms.
– det kan du muligvis finde billigere. Du kan helt sikkert også finde det dyrere.

Vores kunders tilfredshed og bedre bundlinje er altafgørende for vores eksistensgrundlag – uden jer, ingen os. Derfor afspejler vores timepris et realistisk niveau, hvorfra vi kan drive en sund forretning, med de kompetencer det kræver, for at skabe de bedste resultater for vores kunder.

Som et alternativ tilbyder vi også en fast aftale, vi kalder Kommunikation på abonnement.
Læs mere om vores priser her.

Kan jeg hjælpe dig?

Kontakt mig, hvis du har brug for rådgivning eller har spørgsmål til nogle af vores ydelser.
Jeg lover dig, at du vil få min ærlige vurdering og klare svar.
Rune Kaas – Ejer, Tanke & Streg

Tlf.: 297 297 68
Mail: rune@tankeogstreg.dk